Historyczny moment miejskiej spółki

Komunikacji Sp. z o.o. jest częścią dużego zadania o nazwie „Ekologiczny Transport Miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”, który zakłada także zakup 32 ekologicznych autobusów. Nowa baza została zlokalizowana na terenach przemysłowych, tuż przy największym zakładzie produkcyjnym Celsa Huta Ostrowiec. Zakres prac przy budowie nowej bazy obejmował m.in.:
  • Budowę nowej bazy operatora transportu publicznego wraz ze stacją obsługi, warsztatami, budynkiem administracyjno-dworcowym myjnią;
  • Budowę 40 wiat przystankowych;
  • Budowę dróg dojazdowych do bazy;
  • Utworzenie parkingów Park & Ride oraz Bike&Ride;
  • Wdrożenie zintegrowanego biletu miejskiego.
  • Wymianę taboru miejskiego, w tym zakup autobusów hybrydowych, elektrycznych i DIESEL
    z normą EURO 6.
Wartość całego projektu to prawie 100 mln zł, z czego budowa bazy wraz z dokumentacją to 11 946 408,48 zł.
Budynek administracyjny wybudowany w technologii tradycyjnej – murowany ze stropami żelbetowymi monolitycznymi. Budynek posiada dwa dachy – dach dwuspadowy kryty blachą na rąbek stojący i stropodach pokryty membraną. Elewacja budynku wykonana z kasetonów wykonanych z blachy o kształcie prostokątnym  mocowanymi do ruszty systemowego. W budynku wykonano wentylację mechaniczną, instalację alarmową i monitoringu oraz system sygnalizacji pożaru przeznaczoną do informowania o zagrożeniu w obrębie bazy MZK.
Budynek warsztatowy wybudowany w technologii tradycyjnej – murowany ze stropami żelbetowymi monolitycznymi. Dach o konstrukcji stalowej kryty płytami warstwowymi. Elewacja budynku wykonana z paneli wykonanych z blachy  mocowanymi do ruszty systemowego.
W budynku wykonano instalację wentylacji awaryjnej wyposażoną w czujki do wykrywania i sygnalizacji nadmiernego stężenia gazów tlenku węgla i propan butan oraz załączania urządzeń wentylacyjnych.
Warsztat wyposażono w system kontroli hamulców, dwie prędkości badania pojazdów, wyświetlacz tablicowy; funkcja wydruku, podnośniki hydrauliczne kanałowe o udźwigu 12 t – 4 szt., odciągi spalin, dwa zestawy podnośników mobilnych po 4 kolumny, sprężarka śrubowa o mocy 15KM/11kW, wydajność 1500l/min, ciśnienie 10 bar, zbiornik o pojemności 1000 l, wózek widłowy oraz wózki narzędziowe.
Budynek myjni wykonany z konstrukcji stalowej obudowany płytami warstwowymi. W budynku wykonano instalację wentylacji awaryjnej wyposażoną w czujki do wykrywania i sygnalizacji nadmiernego stężenia gazów tlenku węgla i propan butan oraz załączania urządzeń wentylacyjnych.
W budynku zamontowano myjnię automatyczną z obiegiem wody zamkniętym wraz z osadnikiem. Wydajność myjni - do 6 autobusów / godz. Myjnia wyposażona w samojezdny portal myjący, elektroniczne sterowanie konturowe szczotek myjących, szczotki boczne podwójnie łożyskowane, szczotka pozioma z możliwością jej wyłączenia, automatyczne program mycia, pompę dozującą szampon myjący, system natryskowy 1 obieg wody, elementy naprowadzające na wjeździe i wyjeździe.
Projekt dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020.
 
Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego
Wszyscy znamy rolę sprawnego transportu we współczesnym świecie. Wraz z uwrażliwieniem się na losy naszej planety zrozumieliśmy również, że komunikacja odbywać się musi w sposób ekologiczny. Dotychczasowa baza MZK na ul. Jana Pawła II, a zwłaszcza jej zaplecze techniczne wymagały pilnego remontu. Jedynie zakup nowych autobusów z napędem hybrydowym oraz elektrycznym i wybudowanie od nowa kompatybilnej infrastruktury było odpowiedzią na miarę XXI wieku. Jest to historyczny moment w historii miejskiej spółki, na który czekała latami. Przystąpiliśmy do tej inwestycji kierując się przede wszystkim płynącymi z niej korzyściami. Znacznie poprawiony został komfort i bezpieczeństwo podróżowania komunikacją miejską. Wprowadzenie Ostrowieckiej Karty Komunikacyjnej znacznie uprościło proces zakupu biletów. Wraz z nową bazą MZK nasze miasto wzbogaciło się o nowoczesny miejski węzeł komunikacyjny, w którym zastosowano ideę infrastruktury Park & Ride mającą na celu redukcję ilości aut na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, czyli także zanieczyszczeń powietrza.
I: Gmina Ostrowiec Świętokrzyski
W: „Adma” Zakład Remontowo-Budowlany Ostrowiec Świętokrzyski
P: Pracownia Projektowa M&J Jarosław Kawiński Ostrowiec Świętokrzyski